Forumindex benno.se
KALMAR

Vanliga frćgorVanliga frćgor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Kommer klacken överleva?

Skapa nytt ämne   Svara pć ämnet    Forumindex -> # Supporterunionen
Föregćende ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Hoppa
Lasse Pleijels vÀnsterdoja

Registreringsdatum: 16 januari 2007

InläggPostat: tor aug 18, 2011 6:51 pm    Rubrik: Kommer klacken överleva? Svara med citat

Vill bara klarlÀgga att SU har lagt fram förslag till Kalmar FF om att öppna upp klacksektionen för allmÀnheten och pÄ sÄ sÀtt förhoppningsvis fÄ fart pÄ generationsvÀxlingen i klacken.

Kalmar FF vill inte detta med motiveringen att de Àr rÀdda att folk dÄ skall köpa upp de biliggare biljetterna till stÄplats istÀllet för de lite dyrare sittplatsbiljetterna.

Jag tycker:

Man vill alltsÄ inte ha den servicen pÄ arenan att man skall kunna erbjuda sina besökare valfrihet nÀr det gÀller att stÄ i klacken eller ej?

En öppen sektion bör ocksÄ bidra till att fler unga har rÄd att gÄ pÄ matcherna

Även om sektionen sĂ€ljer slut sĂ„ Ă€r det i sĂ„ fall högst 100 pers som vĂ€ljer att stĂ„ istĂ€llet för att sitta sĂ„ det kan ju inte bli nĂ„gra jĂ€ttesummor direkt. alltsĂ„ ev. mellanskillnad mellan sittplatsbiljett och stĂ„platsbiljett pĂ„ max 100 pers, u tror jag aldrig att det kan bli sĂ„ mĂ„nga som byter sektion.

Förhoppningsvis genererar det till att stĂ€mningen höjs sĂ„ att fler personer köper biljetter pĂ„ sittplats eftersom det Ă€r en bĂ€ttre stĂ€mning pĂ„ GFA

Samt att det skulle bli lÀttare för oss som stÄr i klacken att skaffa biljett via iTicnet.

Vidare tycker jag det Àr konstigt att

Trots att KFF vill det skall vara medlemskrav pÄ sektionen sÄ vill man inte sÀlja medlemskort dit. AlltsÄ kan inte besökare som kommer ut till arenan och som Àr sugna pÄ att stÀlla sig i klacken om sÄ bara för en match inte göra det utan att Äka in till stan och köpa medlemskort pÄ Tobaksboden, det tycker jag Àr riktigt dÄligt av KFF.

Ni förstÄr ju att situationen Àr ohÄllbar och klacksektionens och SUŽs existens hÀnger just nu i en skör trÄd.

Jag vet inte hur vi ska göra eller om det finns nÄgot intresse av att rÀdda klacken och SU?
Till överst pć sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Sid
Martin Holmbergs frisör
Martin Holmbergs frisör

Registreringsdatum: 15 januari 2007

InläggPostat: tor aug 18, 2011 7:00 pm    Rubrik: Svara med citat

Kan man inte införa ungdombiljett för typ 75 pix för ungdomar under exempelvis 16 Är pÄ klacksektionen? (utan medlemsskap i SU) DÄ kan man locka de som inte har sÄ mycket pengar samtidigt som man kan fÄ ungdomar att i framtiden stÄ kvar genom att köpa klackkort?

Fast det kanske redan finns en liknanden lösning pÄ nÄgot sÀtt....
Till överst pć sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Jakob
Roths rökvanor
Roths rökvanor

Registreringsdatum: 14 januari 2007

InläggPostat: tor aug 18, 2011 9:14 pm    Rubrik: Svara med citat

Bra sammanfattning av problematiken Hoppa!

VÀldigt trÄkigt resonerat (som vanligt) av KFF och man ser Äterigen klacken mer som ett problem Àn en tillgÄng.

Vad kan vi göra för att pÄverka KFF? De gÄnger jag har trÀffat pÄ Per Rosenqvist har han verkat vara en vettig mÀnniska. Kanske ett möte med honom dÀr man pÄ ett sansat sÀtt pekar pÄ fördelarna med en öppen klacksektion? Och förstÄs Àven dÄ mÄla upp de scenarier som kan uppstÄ, det vill sÀga en helt död klack och en tyst arena.

KFF mÄste förstÄ att supportrarna inte kan förvÀntas vara hur lojala som helst, Det finns alltid en grÀns nÀr folk tröttnar och speciellt i tider av trÄkig jÀvla fotboll (som senaste Äret) sÄ Àr det ju Ànnu viktigare att föreningen bjuder till.
Till överst pć sidan
MelleBoy

Registreringsdatum: 13 april 2007

InläggPostat: tor aug 18, 2011 9:14 pm    Rubrik: Svara med citat

Har bara skumlÀst lite om vad som skrivit...

Men om vi nu ska ha klacken öppen, sÄ mÄste vi hitta en lösning som gör sÄ att resterande 350 personer sjunger, sÄ att det inte Àr samma 50 hela tiden...

Senast nÀr vi fyllde upp klacken mot Helsingborg, sÄ stÀllde vÀl sig dem flesta i klacken bara för att det Àr billigare..
Tyckte dock inte att trycket i klacken var nÄgot vidare bra den matchen.
DÀremot sÄ kan jag förstÄ att det skulle vara kul om folk fick stÀlla sig dÀr, sÄ att vi kan fylla upp klacken varje match, men dÄ ska alla sjunga...
Hoppa

InläggPostat: tor aug 18, 2011 10:03 pm    Rubrik: Svara med citat

Det handlar ju alltid om att ge och ta, vi kan ha en sluten klack som Ă€r vĂ€ldigt liten men dĂ€r de flesta sjunger. Eller en ganska stor klack dĂ€r mĂ„nga bara sjunger med i vissa sĂ„nger. Problemet i det första scenariot Ă€r nyrekryteringen av nytt klackfolk. Ta och kolla pĂ„ en bild över klacken i valfri mindre match och du kan ganska snart konstatera att medelĂ„ldern Ă€r mycket hög

Men en öppen sektion behöver inte betyda att folk som stÄr dÀr inte hakar pÄ oss i kÀrnan.
I t.ex. HIF matchen sÄ sjöng faktiskt ganska mÄnga som inte brukar stÄ dÀr med, och de var Àven med nÀr vi körde "halvasektionen sitter andra halvan stÄ och sjunger leken". Ljudtopparna vi hade mot HIF Àr ocksÄ de högsta vi haft.

Sedan finns det ju inget som sĂ€ger att alla vi som alltid sjunger inte kan stĂ€lla oss tillsammans?? Även i en klack dĂ€r det finns folk som inte sjunger med, större valfrihet alltsĂ„.

Men men KFF vill ju inte det och jag vet inte hur man ska fĂ„ dem att lyssna pĂ„ oss. Nu var jag inte med pĂ„ förra mötet med KFF men tydligen skickade dem Elin Taube
 ingen annan ville vĂ€ll

Till överst pć sidan
Wooki
CupmÀstare
CupmÀstare

Registreringsdatum: 05 november 2008

InläggPostat: tor aug 18, 2011 11:07 pm    Rubrik: Svara med citat

Kan bara hÄlla med om det Hoppa skriver och hoppas SU orkar fortsÀtta driva frÄgan vidare. En öppen sektion Àr inte jÀtteroligt alla gÄnger, men helt klart det nödvÀndiga alternativet pÄ lÄng sikt. Försöka fÄ till ett möte med FF lÄter som en vettig början för att fÄ chansen att belysa problemet.
Peter77
Brune Tavell
Brune Tavell

Registreringsdatum: 02 november 2008

InläggPostat: fre aug 19, 2011 3:31 pm    Rubrik: Svara med citat

LÄter ju sinnessjukt att de inte vill sÀlja medlemskap till SU pÄ kansliet!? Har de nÄgon bra motivering till detta?

// Off to GFA och 3p
Till överst pć sidan
Acke
Öster Ă„ker ur i Ă„r (igen)
Öster Ă„ker ur i Ă„r (igen)

InläggPostat: fre aug 19, 2011 9:24 pm    Rubrik: Svara med citat

Hoppa skrev:
Det handlar ju alltid om att ge och ta, vi kan ha en sluten klack som Ă€r vĂ€ldigt liten men dĂ€r de flesta sjunger. Eller en ganska stor klack dĂ€r mĂ„nga bara sjunger med i vissa sĂ„nger. Problemet i det första scenariot Ă€r nyrekryteringen av nytt klackfolk. Ta och kolla pĂ„ en bild över klacken i valfri mindre match och du kan ganska snart konstatera att medelĂ„ldern Ă€r mycket hög

Men en öppen sektion behöver inte betyda att folk som stÄr dÀr inte hakar pÄ oss i kÀrnan.
I t.ex. HIF matchen sÄ sjöng faktiskt ganska mÄnga som inte brukar stÄ dÀr med, och de var Àven med nÀr vi körde "halvasektionen sitter andra halvan stÄ och sjunger leken". Ljudtopparna vi hade mot HIF Àr ocksÄ de högsta vi haft.

Sedan finns det ju inget som sĂ€ger att alla vi som alltid sjunger inte kan stĂ€lla oss tillsammans?? Även i en klack dĂ€r det finns folk som inte sjunger med, större valfrihet alltsĂ„.

Men men KFF vill ju inte det och jag vet inte hur man ska fĂ„ dem att lyssna pĂ„ oss. Nu var jag inte med pĂ„ förra mötet med KFF men tydligen skickade dem Elin Taube
 ingen annan ville vĂ€ll

Mötet i mÄndags handlade inte om en öppen eller stÀngd klacksektion i framtiden. Det var Elin Taube som sjÀlv tog initiativ och ville trÀffa representanter för SU och 101 för att kolla om Kalmar FF bland annat kunde hjÀlpa till ekonomisk gÀllande kommande tifoarrangemang.

Att frÄgan kom upp om medlemskrav eller inte pÄ klaksektionen var SU sjÀlva som tog upp och nÀr Elin endast redovisade var KFF-styrelsen hade kommit fram till efter ett tidigare möte sÄ visade bÄde SU oh 101 full förstÄelse för beslutet.[size=12]
[/size]
Till överst pć sidan
tio Pepe

InläggPostat: fre aug 19, 2011 9:34 pm    Rubrik: Svara med citat

Peter77 skrev:
LÄter ju sinnessjukt att de inte vill sÀlja medlemskap till SU pÄ kansliet!? Har de nÄgon bra motivering till detta?

// Off to GFA och 3p

Jag kan tĂ€nka mig att man formellt vĂ€ljs in i en förening, av medlemmarna. Är det sĂ„ i Kalmar FF?
Peter77
Brune Tavell
Brune Tavell

Registreringsdatum: 02 november 2008

InläggPostat: fre aug 19, 2011 10:57 pm    Rubrik: Svara med citat

tio Pepe skrev:
Peter77 skrev:

// Off to GFA och 3p

Jag kan tĂ€nka mig att man formellt vĂ€ljs in i en förening, av medlemmarna. Är det sĂ„ i Kalmar FF?

Vet inte om jag missförstÄr nÄgon ironi hÀr nu, men medlemskap i SU köper man för 100 spÀnn pÄ tobaksboden osv, men inte i kassan pÄ GFA...
Det jag undrade över var VARFÖR KFF inte verkar vilja samarbeta med SU och sĂ€lja medlemskap pĂ„ samma stĂ€lle som man köper biljetten till hemmastĂ„.
Till överst pć sidan
Hoppa

InläggPostat: fre aug 19, 2011 11:03 pm    Rubrik: Svara med citat

Acke skrev:
Hoppa skrev:

ingen annan ville vĂ€ll

Mötet i mÄndags handlade inte om en öppen eller stÀngd klacksektion i framtiden. Det var Elin Taube som sjÀlv tog initiativ och ville trÀffa representanter för SU och 101 för att kolla om Kalmar FF bland annat kunde hjÀlpa till ekonomisk gÀllande kommande tifoarrangemang.

Att frÄgan kom upp om medlemskrav eller inte pÄ klaksektionen var SU sjÀlva som tog upp och nÀr Elin endast redovisade var KFF-styrelsen hade kommit fram till efter ett tidigare möte sÄ visade bÄde SU oh 101 full förstÄelse för beslutet.[size=12]
[/size]

Jo jag förstÄr vÀll ocksÄ att det Àr KFFŽs styrelse som ligger bakom dumheterna.
Till överst pć sidan
tio Pepe

InläggPostat: lör aug 20, 2011 8:08 am    Rubrik: Svara med citat

Peter77 skrev:
tio Pepe skrev:
Peter77 skrev:

// Off to GFA och 3p

Vet inte om jag missförstÄr nÄgon ironi hÀr nu, men medlemskap i SU köper man för 100 spÀnn pÄ tobaksboden osv, men inte i kassan pÄ GFA...
Det jag undrade över var VARFÖR KFF inte verkar vilja samarbeta med SU och sĂ€lja medlemskap pĂ„ samma stĂ€lle som man köper biljetten till hemmastĂ„.

Aha, nej det var jag som lÀste slarvigt.
Hoppa

InläggPostat: lör aug 20, 2011 9:35 am    Rubrik: Svara med citat

tio Pepe skrev:
Peter77 skrev:
tio Pepe skrev:
Peter77 skrev:

// Off to GFA och 3p

Den Ànda anledning som jag har hört Àr att kanslipersonalen tycker det Àr för mycket jobb för dem.
Till överst pć sidan
fernstedt
90 minuter pÄ rÀcket
90 minuter pÄ rÀcket

Registreringsdatum: 15 januari 2007

InläggPostat: lör aug 20, 2011 9:43 am    Rubrik: Svara med citat

Hoppa skrev:
tio Pepe skrev:
Peter77 skrev:
tio Pepe skrev:
Peter77 skrev:

// Off to GFA och 3p

Den Ànda anledning som jag har hört Àr att kanslipersonalen tycker det Àr för mycket jobb för dem.

Om det stÀmmer sÄ Àr det verkligen sinnessjukt.
Johnnie

Registreringsdatum: 04 december 2009

InläggPostat: lör aug 20, 2011 11:06 am    Rubrik: Svara med citat

fernstedt skrev:
Hoppa skrev:
tio Pepe skrev:
Peter77 skrev:
tio Pepe skrev:
Peter77 skrev:

// Off to GFA och 3p

Om det stÀmmer sÄ Àr det verkligen sinnessjukt.

Precis de har ju redan listan pÄ hur vÄra medlemmar. Hur svÄrt kan det vara?
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara pć ämnet    Forumindex -> # Supporterunionen Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara pć inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet